Kvalité, engagemang och kompetens

Skriven den 15 november 2022 av Cecilia Smeby

För någon månad sedan hade jag problem med min massagebänk, min trotjänare. När jag för mer än 20 år sedan bestämde mig för att köpa en bänk av märket Tarsus var det för att jag hade hört att det var ett märke som stod för god kvalité och att det fanns möjlighet att byta ut de delar som slits.

Eftersom jag har jobbat många år har jag förstås vid behov bytt ut det som blivit nött, såsom huvudstöd och armstöd, men problemet jag nu hade var av en annan karaktär och jag ställde in mig på att det nog nu var dags byta ut min bänk. Jag kontaktade Tarsus och beskrev mitt problem, att bänken verkade trött, hade svårt att orka hissa upp och att jag förstod att man kanske inte kan begära att den ska hålla hur länge som helst.

Den respons jag fick gjorde mig väldigt glad och jag upplevde att det verkligen fanns en vilja att lösa mitt problem. Det är egentligen ingen konstig sak att skaffa fram reservdelar men i det här fallet har det gått mer än 20 år sedan min bänk tillverkades och det var lite knepigt att hitta grejer som skulle vara kompatibla. Efter en del mejlande fram och tillbaka och engagemang från min kontaktperson hos Tarsus löstes problemet och nu tror jag nog att min bänk kommer fungera resten av mitt arbetsliv.

Även om det hade slutat med att jag blivit tvungen att köpa en ny bänk så hade jag ändå fått uppleva deras engagemang och ansträngning för att hitta bästa lösningen.

När jag tänker på min egen verksamhet dyker de där orden upp igen: Kvalité. Engagemang. Kompetens.

Då och då får jag frågan hur jag benämner de som bokar tid hos mig, om jag säger ”kunder”, ”klienter” eller ”patienter”. Jag har alltid haft lite svårt att svara på den där frågan för oavsett ordval skulle det innebära att jag betraktar de som kommer som en grupp. Jag ser alla som unika individer, var och en med sin egen anledning att boka lymfmassage hos mig och varje behandling är individanpassad för att resultatet ska bli så bra som möjligt för var och en.

Kommentarer inaktiverade.